06 Eylül 2006

Affet Beni 4 Hızlım..

Bilenler bilir, bilgisayarını kendi toplar cinsinden bir adamım. İlk bilgisayarımı topluyorum ofiste. İşi öğrenmek amaçlı yapılan bir bilgisayar, demo yani..Edo ramli falan..Yaptık çalışıyor mütevazi mütevazi. Acaba cd writer taksam kaldırır mı şeklindeki bir soru takıldı kafama..Onda olmazsa başka makinede de kullanırım dedim. Mecidiyeköy'de gezinirken çıkmacılara uğrayıp sordum var mı diye..Bir dükkânda önüme bir tane alet koydular. İsmi yok, noname dediklerinden. Önünde hızını falan gösteren yazılar bile yok. Satıcı bana "abi eski birşey, 4 hız galiba..ama çalışır" dedi. Verdik 20 milyon , aldık , yaklaşık üç yıl önce..

Üç yıldır, herhalde beş altı tane bilgisayar değiştirdim ama hepsinde aynı aleti kullandım. Abartmıyorum, yaktığım, bozduğum cd sayısı hatırladığım kadarıyla 2 tane. Hatırınız için avans da vereyim, 4 tane olsun. Yazdığı cd'nin başka bir yerde açmadığı ise hiç olmamıştır.

Geçenlerde elime bir writer geçti, 16x..Ulan dedim hızlanalım biraz, çıkardım bizim dedeyi, evdekine taktım. Orada pek kullanmıyorum zaten. Film falan indiriyoruz ya ofisten, telekomun düşman olduğu 256 k sınırsız bağlantımızla. Hani onları daha hızlı kaydederiz hesabı. Bir aydır azıma sıçtı afedersin o yeni hızlı writer. Yaktığı cd'lerin haddi hesabı yok..Ayrıca lütfedip cd yazarsa, yazarken makinede başka işlem yapamıyorsunuz veya yapıyorsunuz da çıldırıyorsunuz. Rd ramli makineyi kağnı arabasına çeviriyor. Yazdığı bir cd'yi götürdük başka bilgisayara, rezil etti, açmadı..Hard diskimizin ilgili bölümü doldu, makineyi boşaltamadık.

Bu sabah itibarıyla yeter ulan deyip eski 4 hızlı garibanı getirdim taktım..Allah sizi inandırsın makinenin cd yazıp yazmadığı bile anlaşılmıyor. 690 mb cd'yi ilerlemiş yaşına rağmen 20 dakikada yazdı. Vcd encoding işlemi öteki alette 45 dakika kadar sürerken bu alette beş dakika kadar sonra "abi ver cd'yi yazayım vcd'yi" dedi..Ağlamak istiyorum sayın seyirciler..

Affet beni dört hızlım..Hızım artsın diye nankörlük ettim, çıkardım eve götürdüm seni..Bir daha senden başka yazıcı kullanırsam ahan da top olayım..Seni bana satan satıcının da iki dünyası cennet olsun..amin

4 yorum:

  1. Göz yaşları içersinde okuyacağınız, sağa sola selpak yok mu abla abi diyeceğiniz bir eser...

    The New York Times

    YanıtlaSil
  2. o diil de ben bugün bu bluz bradırs bannerini kodum, sitenin şaftı kaydı, onu ne yapacaz uyuz olmuş durumdayım..

    YanıtlaSil
  3. edit dö la administrasyon: sorun halledilmiştir, kütür bey biraderimin postu anlaşılmaz bir şekilde enginlere sığmamış taşmış, tarafımızca bendi sınırlarına çekilmiştir..

    YanıtlaSil
  4. o diil de, bende 386 dx zamanında bi 8 hızlı toshiba reader var idi. beeyle frizbi niyetine oynadığımız cd'leri dahi okur, zerre şımarmazdı. sonra ne oldu da kayboldu hatırlamıyorum onu.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.