19 Nisan 2006

Barca Barca oleee!


Bakiniz kendi elcegizlerimle cektigim Camp Nou resimleri. Aethewulf "ben ne diyorum sen ne diyosun, alooo?" dese yeridir. Ama Barca dediniz mi benim gibi futbol cahili ve ilgisizi (bizzat o entryde bahsi edilen kisi oluyorum) bir insanda bile akan sular durur. Kucuk kalbimi calan Simsek Santrafor Kai Castel yuzunden de olabilir, Barcelona sehri ve Katalan "halk"i ile butunlesmis, onlarin gururu olmus bir takim olmasindan da olabilir.

Mesela bakin Madrid'de Real Madrid ve Atletico Madrid arasindaki rekabet yuzunden oyle bir sehir-insan-takim butunlesmesi yoktur. Zaten Castillianlarin Katalanlar gibi futbolla bir sey ispatlamasi da gerekmiyor. Simdi bunu "tongue in cheek" soyluyorum, ama sanki Barcelona biraz bizim Diyarbakirspor'a benziyor. Gelin gorun ki bizim oralarda olaylar cok farkli gelisiyor.

Netice itibariyle bendeniz birkac gunluk Barcelona ziyaretimde yemedim icmedim, Camp Nou'ya gittim, sirf o atmosferi soluyayim diye. Degdi mi? Evet hem de nasil, bos olmasina ragmen. Su bos tribunleri dolu hayal edin bir de, manyak gibi olur! Ahdettim omrum oldukca bir gun bir Barca macina gidecegim, bir Turk takimiyla olsa hele hic yinmez dadindan. Tabii bunlar da Akdeniz insani, cosmazlar mi? Meksika dalgalari, tezahuratlar, ne guzel olur.

Ha simdi buradan futbol'un Amerika'da nicin tutmadigina atlayis yapsam olur mu? Amerika'da futbol yok abilerim ablalarim mini mini kardeslerim. Soccer diyorlar zaten, onu gectim, kiz sporu, cocuk sporu. Neden? Cok ucuk bir sebep uyduracagim: Cunku Amerikali taraftarlar ruhhhhhsuzzzzzzzz!!! Kendileri ne tur spor olursa olsun maca yemek icmek ve muhabbet etmek icin gidiyorlar (arada is baglayanlari da oluyordur kesin). Stadyumlarin icinde sinemalardaki gibi bufeler var. Bira ve sosisli basta olmak uzere bir suru bisiler satiyorlar. Amerikalilarin agzi da bir dakika durmuyor. Yahu ben Akdeniz insaniyim, Baseball gibi bir miyy miyy miyyy agir gelisen sporda (kurallarini da cok az bilmeme ragmen) kalkip tezahurat edesim geliyor. E ama etraftakiler boyyyle yayilinca olmuyor ki? Tezahurat dedigin kollektif bir sey. Ayni anda bir guruhun seninle ayni seyi soyledigini yaptigini bileceksin, onu hissedeceksin, aidiyet hissini tadacaksin (maclarda suru psikolojisi ile bir suru olay cikmasi da bu yuzden olabuluu, kavga cikabuluu, bozuk para yagabuluuu...) Hadi baseball'i gec, boyle vizir vizir bir basketbol macinda -ki bu okul takimi, seyirciler genc ve bir "takim ruhu" var okuldan dolayi- ama yine "onler iyi ama arkalar i ih!" Giymisiniz okulun renklerini, almisiniz elinize atkilar, balonlar ama oturuyosunuz be cocum oturuyosunuz! Biz uc Turk kizi Amerikali enistelerin ve etraftakilerin garip bakislari esliginde pinar basi burma burma soyledik anasini satiyim, kos kos oturarak nereye kadar???

Neyse iste, diyecegim o ki, takim taraftarligi bir kimliktir, bir aidiyettir bazi cografyalarda ve biz de o cografyaya dahiliz. Kadinlarimizin cogu o kimligi ustlenmemis (ascription) olabilir ama bunun sebebi oyunun "22 adamin bir top pesinde kosmasini anlamiyoraaammm"dan degil futbolun fazlasiyla erkek tekelinde olmasi (her "22 adam" muhabbeti yapan kadina karsi bir "sen ne anlarsin futboldan" bakisi firlatan "futbol erkek isidir" fikrini ifsa eden erkek var sonucta), kadinlarin o heyecani, o aidiyeti paylasmasi icin yeterli imkan olmamasidir -IMHOOOOOO!!! Ay cok gevezelik ettim.

Hayat berbat zaten, ask da tesadufleri sever, affet beni ey okuyucu, dondur yolumdan, belki bir futbol stadyumunda 22 adamla aramdaki ayrilik ruzgari tersine doner, futbola asik olurum. Ask bu, bir omur yetmez. (Freko'ya tesekkur ediyorum burda, anlayan anladi!!!)

3 yorum:

  1. anladım tabi, anlayabilmek için takribi 5 saat mesai ve 80 mb dosya transferi şeettim, daha bi higher state of consciousness görmedim ben:)

    YanıtlaSil
  2. acoustique: ben zaten orada kafama gore bir sebep sallamistim, eminim baska bir seyler vardir. medyanin engel olmasi mantikli ama reklamsiz yayin yuzunden olsun sanmiyorum be! Isteyen reklami 45 dakika non stop maca da sikistirir (bkz: bizim canli mac yayinlari). Isin ic yuzunu gercekten merak ediyorum dogrusu.

    Freko: higher state of consciousnessini yirim. Basarili bir calisma oldu, eline saglik :)

    Aethe: Bilmukabele efem :)

    Abi bu bloga bir msg fasilitesi lazim, olmuyo boyle...

    YanıtlaSil
  3. şindi şu fasiliteler meselesine değinsem dedim burda amma, aslında kendi başına topik olması lazım diye düşünüyorum, kıssa bi geçeyim gene de:

    - msg fasilitesi lazım tabi, ama siteyi kuran arkadaş -ki bu ben oluyorum- o sağ freymimsi yerde nikini okuduğunuz kimseleri zati msn listesinde onlayn iken görüyor, olmadı mail atabiliyor, bundan ötürüdür ki bööyle bir comfortably numb içinde, kıç ebadı da malum, kalkmıyor da kalkmıyor..

    - ama bu msg fasilitesinin böyle commentler üzerinden yürümesi de ortama bir şeffaflık getirmiyor mu, a canlar?

    - böyle kaçamak maddelerle ortamı oyaladığımı siz de farketmişsinizdir, amma işte, meşgul bir insanım, holdingler elime bakıyor:)

    - son olarak diyeceğim, buranın tek ve en güzel tarafı, kim giriyorsa okuyor be hocam! kimsenin yazdığı yerde kalmıyor işte, ne güzel; bizim de tek dileğimiz buydu zaten..

    - en en son, frekoya güven, gerisini marak etme sen! (ferdi abi tadında):)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.