15 Ağustos 2006

ön tatil dönüşü ve adalet kavramı üzerine

ilk önce bu başlık hakkında bir açıklama yapma gereği var sanırım. "ön tatil ne lan!" dediğinizi duyar gibiyim. yok yok değilim aslında. daha doğrusu bi an için öyle oldum, sonra hemencecik vazgeçtim.

"ön tatil" denen kavram bir nevi ısınma turu, bir zemin etüdü, sanki dersten önceki gece konuyu okuyup gözden geçirme benzeri olay. adalet ile olan ilişkisini ise post bittiğinde siz sevgili saygıdeğer tahinpekmez okurlarının vicdanlarına bırakıyorum.

şimdi efenim yurt sathındaki üniversitelerin genelinde yaklaşık olarak bir 50.000 -ki en iyimser sayı bu- öğrencinin yaz okuluna, staja vs. mahkum olması sebebiyle tatil hasretleri maksimum düzeye ulaşmış durumda. bizzat kendim de bu güruh içerisine dahil olmaktan gurur duyuyorum.

yaklaşık olarak bi 10 gün sonra da yaz okulu bitiyor ve tatil için kalan 25 günlük süreyi en verimli kullanabilmek için ön araştırma olarak perşembe öğleden sonra kendimi datça yollarında buldum (yalan! ablam orada. her sene giderim). oldukça bol aktarmalı ve yorucu bir yolculuk sonunda saat 21:30 civarında datça ile kucaklaşmış oldum. neyse bu kısımlar o kadar önemli değil. bir palamutbüküne gidemedikten sonra anlatılacak çok ta önemli bir ayrıntı yok derim ben.

pazartesi -yani bugün- sabah erken saatlerde girmem gereken derste kendi kendime sorduğum sorular, bu postu yazmamdaki en büyük etkendir. bir gün öncesinde aynı saatlerde denizin buz gibi sularında yüzerken, ne bileyim sahilde buz gibi bira eşliğinde güzide yurdumuzun güzelliklerinden faydalanmaya gelmiş olan turist hatunları uzaktan keserken, aynı saatte bugün girilen meslek matematiği dersi, işlenilen laplace ve fourier dönüşümleri konuları hayatın cilveleri değildir de nedir? sorarım sizlere a gözünü sevdiğim tahinpekmez insanları? adalet mi lan bu?

"kırrım bu bloğu"

galler prensi : dağa çıkıp çeçenlere karışmak, dana zekerinden kırbaç yapıp boynuna asmak isteyen anarşik ruh...

p.s. 1= dana zekeri ve çeçenler ile ilgili olan kısım memleket dahilindeki bir deliden alıntıdır. adam bildiğin deli, lakin nefis vecizelere sahip.

2 yorum:

  1. neyse ki tatil postları arttıkça, aldığımız nazarlar da bölüşülüyor.. misal geldim geleli böbrekti, beldi derken ne sağlık kaldı ne huzur; ne kem gözlü bir kitleymiş anasını satayım:)

    ne demişler? "nazarethme ne olur, allahın işi belli mi olur" diyerekten anlayanına neler neler söylerim, işte orası belli olmaz, frekonun sağı soludur bu, aman diyeyim:)

    YanıtlaSil
  2. oh şükür rabbime ki, echoes daha fazla bekletmedi maili attı, NAZARETH gelio oooluuum:)))))

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.